Monday, November 5, 2007

Air Jernih Keluar dari Kemaluan Wanita

Air Jernih Keluar dari Kemaluan
Soalan:
Saya seorang remaja, ingin bertanya mengenai satu masalah pada diri saya iaitu setiap kali bila adanya cerita yang menghairahkan atau apa apa saja yang menghairahkan pasti menaikan nafsu saya, dan kadang kadang ada air jernih keluar dari kemaluan saya. Adakah saya perlu mandi wajib atau apakah itu air yang keluar itu?
Sham, KLumpur
Jawapan:
Ada berbagai jenis air yang keluar dari kemaluan manusia seperti air kencing, mani, mazi dan sebagainya. Mazi adalah cecair berwarna agak kekuningan dan jernih yang keluar dari kemaluan lelaki atau perempuan secara tidak sedar. Keluarnya terjadi apabila naluri syahwat atau ghairah berahi bangkit dan biasanya wanita lebih sering mengalaminya.

Mazi menurut kesepakatan para ulama adalah benda najis yang mesti disucikan dari badan, pakaian serta boleh membatalkan wuduk tetapi tidak mewajibkan mandi junub.


http://www.darulnuman.com/soal/urut64.html#631

No comments: