Wednesday, January 9, 2008

Dipaksa Bersetubuh, Bagaimana Cara Taubatnya?

SOALAN: Ketika berumur 13 tahun, saya telah dipaksa tidur bersama oleh abang angkat yang tinggal serumah. Saya langsung tidak tahu hal-hal yang berkaitan dengan seks atau zina.

Setelah dewasa, saya mempunyai seorang teman yang ingin mengahwini saya. Apa yang berlaku telah saya ceritakan kepadanya tetapi ia mengambil kesempatan daripada kejujuran saya, menyebabkan saya terpaksa menggugurkan kandungan sebanyak dua kali.

Sekarang saya telah bersuami dan benar-benar menyesal terhadap apa yang telah saya lakukan, biarpun bukan atas kerelaan saya yang sebenar. Saya benar-benar mahu bertaubat, tetapi bagaimana? Latar belakang saya begitu minimum. Kedua-dua ibu bapa saya boleh dikatakan terlalu sibuk, seumpama tidak peduli dengan apa yang terjadi kepada saya.

seterusnya

No comments: